, ,

Kako sustav upravljanja zalihama dovodi do veće profitabilnosti

27 pro 2023

Ne postoji ništa toliko frustrirajuće za kupca kao što je naručivanja putem interneta i saznanja da ono što žele nema na zalihama. Trgovci na malo mogu izgubiti gotovo polovicu svojih planiranih kupnji kada kupci naiđu na slučaj lošeg upravljanja zalihama. Odustale kupnje mogu predstavljati oko 4% ukupne prodaje tipičnog trgovca.

Upravljanje zalihama je više od pukog saznanja koliko nečega imate na policama; radi se o praćenju i organiziranju robe i materijala od dobavljača kroz proizvodni proces sve do kupaca.

Neadekvatno upravljanje zalihama ima izravan utjecaj na loše korisničko iskustvo. Bez razumijevanja zaliha i njihovog statusa u stvarnom vremenu, tvrtka ne može učinkovito planirati i ispunjavati narudžbe kupaca, što baca loše svjetlo na organizaciju. Time se istovremeno gubi puno vremena i novca na neplansku proizvodnju ili novu nabavu.

Različiti izvještaji pokazuju da čak 43% malih tvrtki ručno prati zalihe ili ih uopće ne prati. Jeste li sigurni da je ovakvo upravljanje zalihama učinkovito?

Možda ćete se na početku svog poslovnog puta lako snalaziti s ručnom inventurom, ali kako tvrtka raste, tako raste i kompleksnost inventure te nekontroliranjem stvarne količine možete naštetiti tvrtki i otežati njen rast.

Tvrtke koje se oslanjaju na ručne postupke inventara suočavaju se sa:

  • nepreciznom i dugotrajnom inventurom
  • neučinkovitim upravljanjem zalihama, što rezultira viškom proizvoda na jednom mjestu i praznim zalihama na drugom
  • neprecizno planiranje i puštanje u promet proizvoda, što rezultira otpisom viškova
  • nepotrebne radnje koje povećavaju trošak prodane robe;
  • nedostatak zaliha što dovodi do gubitka kupaca u korist konkurenata;
  • nemogućnost praćenja proizvoda od dobavljača do narudžbe kupca.

Automatizirano upravljanje zalihama pomoću softvera

Automatiziranje ručnih procesa vezanih uz upravljanje zalihama i uvid u bolje predviđanje i korištenje zaliha poboljšava upravljanje zalihama u četiri područja:

 

  1. Poslovanje na više lokacija

Ukoliko proizvode skladištite i prodajete na više lokacija, potrebno je imati pregled zaliha na svim razinama organizacije. Na taj način optimizirate korištenje zaliha i dostavljate proizvode kupcima na najbrži i najprofitabilniji način. Softver za upravljanje zalihama omogućuje postavljanje unaprijed definiranih parametara kao što su dostupnost i lokacija proizvoda. Stoga, prilikom narudžbe više različitih proizvoda, sustav narudžbu šalje na mjesto gdje su dostupni svi proizvodi iz narudžbe kupca, čime se eliminira višestruka dostava za jednu narudžbu i smanjuju troškovi dostave. Softver za upravljanje zalihama također može pomoći u povećanju obujma prodaje.

Uz vidljivost inventara na svim lokacijama, možete proaktivno pratiti razine inventara i prodavati premještanjem inventara između lokacija po potrebi, osiguravajući dostupnost robe i smanjujući zastarjele zalihe. Suradnici u prodaji također imaju uvid u dostupnost zaliha, pa se ne susreću sa situacijama da ponude proizvod kojeg više nema na zalihi. Prodani proizvodi se automatski evidentiraju, što omogućuje pregled statusa narudžbi (otvorene narudžbe, slobodna zaliha – brzi pregled zaliha).

 

  1. Obnavljanje zaliha

Zadovoljstvo kupaca i profitabilnost uvelike ovise o održavanju prave količine zaliha za ispunjavanje očekivanih narudžbi, a višak zaliha mora biti sveden na minimum. Poduzeća moraju uzeti u obzir fluktuacije potražnje, sezonalnost, logistiku opskrbnog lanca i prirodni životni ciklus proizvoda. Ukoliko zaliha nije dovoljna za pokriće narudžbe, možemo automatski generirati narudžbu prema dobavljačima, vodeći računa o stanju zaliha.

Upravljanje zalihama s PANTHEON-om osigurava popunjavanje zaliha na temelju potražnje, prosječnog vremena isporuke i broja dana isporuke te trenutnih podataka o zalihama. Sustav vas tako automatski upozorava da se radni nalozi mogu poslati kupcu na izvršenje.

 

  1. Poštivanje životnog ciklusa proizvoda

Pri upravljanju zalihama mora se voditi računa i o životnom ciklusu proizvoda, jer nakon određenog vremena interes na tržištu za svaki proizvod opada i tada se zalihe za njega moraju prilagoditi ili se proizvod čak može ukinuti. S obzirom na životni ciklus, svake godine moramo odrediti maksimalnu zalihu proizvoda, čime se olakšava rad planera zaliha i izbjegava višak zaliha. Uneseni podaci o planiranju maksimalnih zaliha proizvoda imaju vrlo snažan utjecaj na planiranje proizvodnje i narudžbi dobavljača. Jednostavnim ispisom trenutnih zaliha i podataka o maksimalnim i minimalnim zalihama možete kreirati tjedne planove i provjeriti imate li na zalihama sve potrebne materijale za ispunjenje plana proizvodnje.

 

  1. Praćenje životnog ciklusa proizvoda

Tvrtke trebaju mogućnost praćenja proizvoda tijekom cijelog životnog ciklusa, jer to omogućuje veću učinkovitost i bolju iskorištenost zaliha. Ručno praćenje i povezivanje od dobavljača do krajnjeg kupca gotovo je nemoguća misija jer postoji mnogo podataka koje treba uzeti u obzir. Korištenjem praćenja serija za upravljanje materijalnim operacijama, lako povezujemo gotove proizvode sa sirovinama i dobavljačima s jedne strane, te s narudžbama i evidencijom kupaca s druge strane. To svima uključenima daje potpuni uvid u cijeli životni ciklus svakog proizvoda, zajedno s detaljnim informacijama (npr. datum proizvodnje) tako da možete prvo koristiti starije proizvode, smanjujući otpad i osiguravajući da se zalihe koriste na najučinkovitiji način.

Tvrtke koje koriste PANTHEON modul za materijalno poslovanje bolje razumiju zalihe i način njihove distribucije. Stoga se mogu pouzdano osloniti na proizvodni model vođen potražnjom, držati manje zaliha i time smanjiti režijske troškove povezane sa skladištenjem. Sve to u konačnici unapređuje poslovanje i povećava profitabilnost tvrtke.

Ne propustite poduzetničke novosti i savjete

Ako želite primati mjesečni newsletter s korisnim sadržajima iz naše poduzetničke baze znanja, molimo vas da ispunite obrazac.

X