5 načina na koje ERP pomaže menadžerima u donošenju odluka

3 ruj 2024

Sustavi za planiranje resursa poduzeća (ERP) postali su neophodni alati za suvremene kompanije. Integracija različitih funkcija u jedan cjeloviti sustav omogućava potpuni uvid u poslovanje, pojednostavljivanje procesa i informacija diljem organizacije. U ovom tekstu ćemo se baviti ključnim načinima na koje ERP sustavi pomažu menadžerima u procesu donošenja odluka.

 1. Pregled novčanih tokova

ERP sustavi poput popularnog Datalab Pantheon rješenja pružaju menadžerima sveobuhvatan pregled novčanih tokova kompanije. Ovdje prvenstveno mislimo na podatke u stvarnom vremenu o potraživanjima, obvezama i ukupnom financijskom stanju poslovanja. S točnim i ažuriranim informacijama, menadžeri mogu donositi informirane odluke o investicijama, mjerama smanjenja troškova i alokaciji resursa. Ova vidljivost osigurava da kompanija održava pozitivan novčani tok, sprečavajući financijske zastoje i omogućavajući strateško planiranje.

Pravi primjer može biti korištenje ERP-a za praćenje novčanih tokova i pravovremenu identifikaciju trendova, kao što su sezonski rast ili pad prihoda. Ove informacije omogućavaju prilagodbu proračuna i financijskog planiranja kako bi se osigurala stabilnost tijekom cijele godine.

 2. Poznajete li svoje kupce?

Razumijevanje ponašanja i želja kupaca ključno je za donošenje učinkovitih odluka u prodaji, ali i marketingu. ERP sustavi pružaju detaljan uvid u aktivnosti kupaca, uključujući povijest kupovine, preferencije i povratne informacije. Ove informacije omogućavaju menadžerima da prilagode svoje strategije kako bi bolje zadovoljili potrebe kupaca i poboljšali njihovo zadovoljstvo.

Ako, na primjer, imate maloprodaju, ERP vam može omogućiti analizu podataka o kupcima, kako biste identificirali najpopularnije proizvode i najčešće vrijeme kupovine. Ove informacije pomažu u planiranju promocija i učinkovitijem upravljanju zalihama.

 3. Informacije o dobavljačima

Svaki iskusan menadžer će vam reći da su odnosi s dobavljačima od vitalne važnosti za održavanje kvalitetnog lanca opskrbe. Pantheon ERP nudi detaljne informacije o dobavljačima, uključujući metrike za mjerenje performansi, vrijeme isporuke i cijene. S druge strane, menadžeri mogu koristiti ove podatke za pregovaranje boljih uvjeta, osiguranje pravovremenih isporuka i održavanje optimalnih razina zaliha.

Tako, na primjer, jedna građevinska kompanija, čiji poslovi ovise o dobavljačima, može izravno pratiti performanse dobavljača i identificirati one koji stalno kasne s isporukama. Na taj način, oni će imati uvid i moći tražiti pouzdanije dobavljače ili ponovno pregovarati o uvjetima kako bi osigurali da se projektni rokovi ispoštuju.

 4. Kako rade vaši prodavači

Za kompanije koje posluju s mrežom prodavača ili distributera, jasno sagledavanje njihovih performansi ključno je za uspješno poslovanje. ERP sustavi pružaju menadžerima podatke o prodajnim rezultatima, performansama teritorija i prodajnim trendovima. Ove informacije pomažu u postavljanju realnih prodajnih ciljeva, identifikaciji najuspješnijih prodavača i rješavanju problema sa slabim performansama.

Ukoliko vaše poduzeće posluje u više država ili regija, Pantheon ERP vam omogućuje da pratite prodajne performanse prema različitim regijama/državama. Na taj način možete bolje alocirati podršku tamo gdje je potrebna i primijeniti uspješne strategije u manje uspješnim područjima.

 5. Upravljanje zalihama u skladištu

Učinkovito upravljanje zalihama jedan je od ključnih parametara koji izravno utječu na smanjenje troškova i brže zadovoljavanje zahtjeva kupaca. ERP sustavi pomažu menadžerima da u svakom trenutku na bilo kojem uređaju s web preglednikom imaju uvid u razine zaliha i logistiku lanca opskrbe. S ovim sveobuhvatnim pregledom, menadžeri mogu donositi odluke koje optimiziraju lanac opskrbe i održavaju zalihe, osiguravajući na taj način pravovremenu dostupnost proizvoda.

Ovo je ključan faktor kod proizvodnih poduzeća koja moraju imati zalihe komponenti kako bi one bile dostupne za proizvodnju. S druge strane, upravljanje zalihama znači i sprečavanje gomilanja zaliha, koje često mogu biti veliki financijski izdatak, kako zbog cijene, tako i zbog troškova skladištenja.

Zašto ERP?

ERP sustavi omogućavaju menadžerima da u svakom trenutku raspolažu ključnim informacijama potrebnim za donošenje informiranih odluka u različitim aspektima poslovanja. S jasnim uvidom u tokove novca, rad s kupcima, dobavljačima, prodavačima i stanjem zaliha, ERP rješenja kao Pantheon omogućavaju menadžerima da povećaju učinkovitost, smanje troškove i unaprijede ukupne poslovne performanse.

Ne propustite poduzetničke novosti i savjete

Ako želite primati mjesečni newsletter s korisnim sadržajima iz naše poduzetničke baze znanja, molimo vas da ispunite obrazac.

X