,

Fenomen “lipstick on a pig”: izbjegnite iluziju digitalne transformacije

7 stu 2017

Joe Peppard je profesor na ESMT Berlin u  Njemačkoj.

Profesor Joe Peppard bit će gostujući govornik na Međunarodnoj PANTHEON konferenciji 2017. u Grand Hotelu Bernardin u  Portorožu, Slovenija, 16. studenoga. On je profesor na ESMT Berlin u Njemačkoj i izvanredni profesor na Sveučilištu Južne Australije. Naziv njegove najnovije knjige je Strateško upravljanje informacijskim sistemima: izgradnja digitalne strategije, a trenutno piše svoju sljedeću knjigu, Digital Leadership for Boards i C-Suites.

Kada neka organizacija daje iluziju da je digitalna?

Zadnjih sam dana pregledavao svoje podatke o tome kako (ne)uspješno poduzeća vode svoju putanju do tzv. digitalne transformacije. Iznenađuje me ambicija nekih poduzeća; što rade i što su postigli. Druga nažalost guraju svoje glave u pijesak, teturajući bez pravih smjernica, njihov je napredak tek iluzija. Jedan od trendova koje zamjećujem je nešto što nazivam fenomenom “šminke na prasetu”. To su organizacije kod kojih je digitalizacija samo iluzija. Na prvi pogled možda i imaju ponešto novih i lijepih aplikacija, ali ako pogledamo dublje u samo poduzeće, to je samo lutanje po mraku. Pod izgovorom “digitalne inicijative” može se događati svašta, međutim ako u stvarnosti postoji manjak kohezije, napredak je samo minimalan.

Prema Altimeter Group, više od 80% tvrtki danas prolazi kroz digitalnu transformaciju. Mislite li da sve ove tvrtke zaista znaju što znači digitalno ?

 

Mislim da ne. Biti digitalan uključuje više od primjene digitalnih tehnologija kao što su društvene mreže, mobilni uređaji, Cloud, analitika, internet stvari (IoT), kognitivno računarstvo, umjetna inteligencija ili blockchain. Digitalnost pruža priliku za ponovno temeljno promišljanje tvrtke, od strategije pa sve do njegovog funkcioniranja. Priliku za ponovo promišljanje poslovnog modela, vrijednosti ponude, kako upravljamo rizicima, kako Također omogućava da preispitamo svoj poslovni model i prijedlog ponude, kako upravljamo rizikom, kako se bavimo kupcima i ostalim partnerima u ekosistemu itd. Digitalna tehnologija poput „blockchain“-a, npr. predstavlja izazov onome što danas smatramo suštinom organizacijske strukture, dopuštajući po prvi puta mogućnost raspodijeljene autonomne organizacijske strukture. Ona također utječe na korporativnu strategiju, npr. platforma predstavlja izazov dominantnoj perspektivi opskrbe i naglašava važnost upravljanja mrežnim efektimatforme izazivaju dominantnu perspektivu ponude i naglašavaju važnost upravljanja mrežnim efektima. Digitalno može biti uzbudljivo i stimulativno, ali ga je teško postići.

 

Digitalnost pruža priliku za ponovno temeljno promišljanje tvrtke, od strategije pa sve do njegovog funkcioniranja.

Spomenuli ste da je “digitalno” teško postići. Mislite li da je jedan od najvećih izazova za bilo koju organizaciju na putu prema “digitalnom raju” prevladati ljudski otpor prema promjenama?

 

Da, slažem se. Moje istraživanje otkriva kako je najteže postići kulturološke promjene i promjene ponašanja koje su nužne kako bi organizacija postala doista digitalnom. Za zaposlenike i korporativne uprave koji nisu skloni promjeni, promjene znače nesigurnost, izazov njihovom identitetu i mogu ih potencijalno stajati posla. “Transformacija” je samo drugi izraz za promjenu,a znamo da je postizanje promjene, osobito kulturološke promjene, nevjerojatno teško.

 

Morate prilagoditi svoje nove ideje viziji o tome kako vaš klijent želi s vama komunicirati i načnu na koji ćete mu to dopustiti. Možda mislite da imate izvrstan poslovni model s ponudom dobitne vrijednosti no kupac je konačni sudac.

 

Digitalna transformacija također znači izgradnju snažne strategije i jasne vizije. Da li je razumijevanje potreba naših kupaca dijelom jasne vizije?

 

Apsolutno! Vizija o provedbi digitalne transformacije nije se pojavila tek tako. Uvijek je moguće nabasati na izvrsnu poslovnu ideju, ali  manja je vjerojatnost da će se to desiti bez ozbiljnog promišljanja. Ako ste još uvijek izgubljeni u tami, morate obasjati svjetlom svoje ideje, proučiti tržište i svoju konkurenciju, a prije svega razumjeti ponašanje vaših kupaca. Morate prilagoditi svoje nove ideje viziji o tome kako vaš klijent želi s vama komunicirati i načnu na koji ćete mu to dopustiti. Možda mislite da imate izvrstan poslovni model s dobitnom ponudom vrijednosti no kupac je konačni sudac.

Pogledajte Uber, na primjer. Oni su stvorili najveću svjetsku voznu uslugu bez kupnje vozila, dok su eBay i Alibaba stvorili neke od najširih maloprodajnih kanala na svijetu bez fiksnog inventara. Oboje se usredotočuju isključivo na kupca i rješavanje njihovog problema.

 

O digitalnoj transformaciji i kako izbjeći iluziju digitalne transformacije više ćete govoriti na Međunarodnoj PANTHEON konferenciji 16. studenoga u Grand Hotelu Bernardin Portorož, Slovenija. Prije nego što se osobno upoznamo, možete li nam dati neki savjet o tome kako preživjeti i pripremiti se za “postati Digitalan”?

 

Važno je shvatiti da digitalna transformacija nije neizbježna; ona zahtijeva aktivno učešće cijele organizacije. Štoviše, digitalizacija nije samo hir, već nešto što se dešava već desetljećima, iako su je posljednjih nekoliko godina ubrzali mobilni uređaji, društvene mreže, internet stvari (IoT) i analitika. Postoje različiti načini za dostizanje digitalne transformacije i ja ću ih tijekom svoje prezentacije detaljno razložiti. Ako procesu digitalne transformacije pristupite sa sumnjom, ona je  osuđena na neuspjeh. Shvatite da digitalizacija nije samo alat za unapređenje vaših poslovnih rezultata, već apsolutna nužnost za preživljavanje vaše tvrtke.

 

Ne propustite poduzetničke novosti i savjete

Ako želite primati mjesečni newsletter s korisnim sadržajima iz naše poduzetničke baze znanja, molimo vas da ispunite obrazac.

X