Novosti, Poslovna rješenja, Poduzetništvo, Digitalizacija
5 bitnih faktora kod nabave poslovnog programa
Prilikom odlučivanja o tome u koje ćete alate i tehnologije uložiti novac, potrebno je uzeti u obzir i nekoliko različitih faktora. Na kraju dana, to nije zanemariv novac, jer danas IT i tehnološka ulaganja čine i do 6% budžeta tvrtki.
Naravno, postavlja se pitanje: kako donijeti odluku o tome za koji softver se odlučiti. Bez obzira na to želite li investirati u novi softver, ili zamijeniti postojeći, važno je dobro razmotriti koje benefite poslovni softver donosi, a potrebno je uzeti u obzir i neke bitne faktore.
Najbitniji faktori kod nabave novog softvera
Cijena je, naravno, sastavni dio svake poslovne odluke, ali to ne bi trebao biti jedini faktor koji uzimate u obzir. Cijena softvera nije uvijek u korelaciji s njegovom vrijednosti i benefitima.
Kupovina softvera samo na osnovi toga što ima dugačku listu dodatnih funkcija nije uvijek ispravna odluka. Nerijetko se mnoge od tih opcija ne odnose na vaše poslovanje ili ih ne možete usvojiti u svakodnevnom radu. Kada razmišljate o cijeni, potrebno je odlučiti se za neki osnovni budžet i naravno o nužnim karakteristikama koje softver treba imati.
Razmišljajte o softveru u pravcu razvoja u odnosu na to kako vaš posao raste. Ako softver nije u mogućnosti pratiti rast i nove potrebe vaše tvrtke, onda u svakom slučaju nije ni dugoročno isplativo rješenje. S takvim pristupom, može se dogoditi da otkrijete kako na prvi pogled jeftiniji softveri mogu biti vrlo skupi u usporedbi s drugima, kada je u pitanju njihova dugoročna isplativost.
Kvaliteta podrške
Istražite unaprijed kakvu podršku pruža tvrtka čiji softver želite kupiti i pročitajte recenzije njihovih korisnika. Ovakav oblik analize će vam omogućiti uvid u probleme s kojima su se ti korisnici suočavali, kako su autori softvera na to reagirali, kao i koje su prednosti i mane korištenja alata.
Podrška može igrati važnu ulogu u tome hoće li implementacija softvera za vas biti uspješna ili neuspješna. Ovo je naročito bitno ako nemate vaš IT tim, ili ako je on mali, a softver je složen. U takvoj situaciji, vjerojatno ćete se pri upotrebi softvera morati osloniti na podršku od strane tvrtke koja ga je izradila.
Pomoć pri implementaciji
Prilikom nabave softvera odaberite rješenje koje će vaši zaposlenici moći brzo i lako usvojiti. Također, obratite pažnju na to ima li tim za implementaciju dovoljno iskustva i razumije li u potpunosti vaše potrebe.
Neuspjela implementacija u postojeći sustav funkcioniranja će negativno utjecati na brzinu rada, zadovoljstvo zaposlenika i stopu usvajanja. Uspješnom implementacijom i adekvatnom obukom zaposlenika osigurat ćete brže uvođenje softvera u svakodnevne radne zadatke.
Učestalost ažuriranja
Neprekidan rad na unapređenju softvera je oličenje najboljih softverskih tvrtki. Prije kupovine, vrlo je bitno upoznati se s učestalošću ažuriranja softvera. Trebali bi znati utječu li ažuriranja na funkcioniranje programa ili prilikom ažuriranja određeni dijelovi softvera ne rade, jer to može uzrokovati usporavanje poslovanja.
Prilikom ažuriranja, može doći do raznih problema koje ne možete sami riješiti. Zato je bitno imati direktan kontakt s podrškom kako biste problem mogli riješiti ažurno i u skladu s procedurama.
Također, bitno je provjeriti ažurira li se program tako da je uvijek usklađen s zakonodavstvom zemlje u kojoj poslujete. Sigurno ne želite nabaviti poslovni program koji se prilikom neke bitne zakonske izmjene neće moći prilagoditi promjenama.
Prilagodljivost softvera potrebama tvrtke
Što je poslovni program prilagodljiviji, to znači da je kompleksniji, s mnogo više različitih funkcija, a to može značiti i veću cijenu od prosječne.
Jednostavnost također može imati svoju cijenu. Ako je poslovni program jednostavan i ima manju prilagodljivost, to znači da ga je teže modificirati u skladu s vašim potrebama. Zbog toga će softver biti teže koristiti tako da doprinosi efikasnosti. Uvijek je najbolje sagledati zaposlenike, kompleksnost posla, procese rada, softver i njegove mogućnosti te pronaći optimalno rješenje koje će vam pomoći poboljšati poslovanje.
Sigurnost softvera
Presudan dio svakog programa je sigurnost podataka. Zato je potrebno obratiti pažnju na to kako se podaci prikupljaju, čuvaju, dijele i osiguravaju.
Usklađenost softvera i načina na koji on prikuplja i čuva podatke s pravnom regulativom je najvažniji faktor. Pravni okvir osigurava da kada kupite softver, on neće nauditi vašem poslovanju ili odati trećim licima nešto što se smatra poslovnom tajnom.
Softver koji radi umjesto vas
Poslovni program nam pomaže u svakodnevnom radu, oko papirologije, računa, dokumentacije i drugih dokumenata s kojima funkcioniramo. Takav softver vam može osigurati vrijeme koje vam je potrebno da se posvetite planiranju budućih koraka, strategija i aktivnosti. PANTHEON je baš takav alat, onaj koji automatizira svakodnevne radne aktivnosti i umjesto muke, čini ih pravim zadovoljstvom.
PANTHEON, osim što objedinjuje različite svakodnevne radne aktivnosti, omogućava vam korištenje dodatnih usluga ePoslovanja, osigurava manje grešaka prilikom rada s dokumentima i pregledan rad sa svim dokumentima na jednom mjestu. Također omogućava i kreiranje sigurnosne kopiju u slučaju bilo kakvog kvara ili neželjenih situacija.