Računovodstvo, Poslovna rješenja, Poduzetništvo
Računovodstvo u oblaku kao sinonim za učinkovito i moderno poslovanje
Cloud Computing je poslovni koncept koji nudi različit način pristupa osobnim podacima i aplikacijama, koji se više ne čuvaju na računalu već u „oblaku“ – što znači da možete pristupiti programima, zapisima, dokumentaciji i svemu što vam je potrebno u bilo koje vrijeme i s različitih lokacija. Ovaj koncept štedi i vrijeme i novac.
Cloud computing se može shvatiti kao arhitektura, platforma, operativni sustav i usluga, odnosno može se shvatiti kao skup svega navedenog.
ERP u oblaku – važnost za mala i srednja poduzeća
Većina poslovnih subjekata u zemlji su mala ili srednja poduzeća koja ostvaruju najveći dio društvenog proizvoda.
Sektor malih i srednjih poduzeća suočava se s brojnim izazovima u pogledu osiguravanja poslovne suradnje s industrijskim gigantima ili prilikom izlaska na nova tržišta sa željom da povećaju broj kupaca. Za ova poduzeća najvažnije je da unaprijede razinu konkurentnosti kako bi mogli ponuditi svoje usluge i na stranim tržištima. Kako bi to napravili, potrebna im je moderna tehnologija. I upravo tu im suvremena cloud tehnologija može biti od velike pomoći.
ERP sustavi u oblaku mogu pomoći sektoru malih i srednjih poduzeća unaprijediti planiranje, kontrolu i upravljanje poslovnim funkcijama, što će unaprijediti njihov poslovni napredak i postat će konkurentniji.
Računovodstvo u oblaku omogućava malim i srednjim poduzećima da zadovolje svoje IT potrebe po pristupačnoj cijeni i utječu na promjenu načina na koji koristimo i razmišljamo o tehnologijama.
A kakva je situacija s računovodstvom i knjigovodstvom u oblaku?
Koje su prednosti računovodstva u oblaku u odnosu na standardni način?
Jedna od najvažnijih prednosti „cloud” modela u odnosu na tradicionalni (jednokratna kupovina softverske licence) je to što se usluga (licenca) ne plaća jednokratno, što znači da nema visokih početnih troškova.
U slučaju da se pojave neočekivani hardverski ili softverski problemi, samo njihovo rješavanje generalno zahtijeva manje vremena i novca nego ako posjedujemo IT infrastrukturu.
Prednost zakupa poslovnog informacijskog sustava u odnosu na kupovinu ovakvog sustava i prateće opreme je smanjenje investicijskih troškova za opremu kao što su serveri, mrežna oprema, klima uređaji i sustavi za besprekidno napajanje. U slučaju iznajmljivanja podaci se čuvaju u oblaku, a softveru se pristupa van lokacije korisnika. Ovo eliminirae zadatke vezane za instalaciju, konfiguraciju i održavanje softvera, koji su osnova za uspješno funkcioniranje. Neophodno je pojednostaviti implementaciju različitih platformi neophodnih za razvoj i primjenu složenih softverskih rješenja, kao što su platforma za razvoj softvera, platforma za finalno testiranje ili platforma za primjenu IT rješenja u praksi.
Plaćanje se vrši mjesečno s fiksnim iznosima, a poduzeća koja koriste cloud servise se ne moraju baviti održavanjem softvera. Na taj način lakše upravljaju i planiraju troškove. Cloud servisima se pristupa putem web preglednika, što čini usluge u oblaku dostupnim s bilo koje lokacije u bilo koje vrijeme.
PANTHEON Hosting
Visoki troškovi ulaganja u licence i implementacija softverskih rješenja često sprečavaju mala i srednja poduzeća pristupanju visokokvalitetnim, modernim i složenim programima. S ciljem rješavanja ovog problema, Datalab HR u suradnji s Hrvatskim telekomom nudi rješenja za sva poduzeća kojima je potreban poslovni sustav pomoću kojeg mogu izdati narudžbe, račune, nadgledaju skladišta, vode računovodstvo, upravljaju plaćama, planiraju proizvodnju itd. … odnosno upravljaju poslovnim procesima u kompaniji.
PANTHEON Hosting je naziv za sva PANTHEON cloud rješenja, koja omogućavaju malim i srednjim poduzećima povezivanje i kontroliranje poslovnih procesa. Servis podržava sve procese u poduzeću, od upravljanja robom, računovodstva i financija, do HR-a, obračuna zarada i jednostavne proizvodnje, a ima i dodatne funkcionalnosti namijenjene međunarodnom poslovanju, kao i poslovnu analitiku koja pomaže u funkcioniranju menadžmenta.
Kako PANTHEON Hosting pomaže poslovanju?
- Kontrola troškova: nema početnih troškova za kupovinu softverskih licenci, nema potrebe za ulaganjem u novu tehničku opremu.
- Jednostavno plaćanje paketa. Nakon odabira paketa, plaćate fiksne mjesečne iznose, bez nepredvidivih dodatnih troškova. U cijenu je uključen rad s PANTHEON programom, zakup prostora po vrsti licence, stalna nadogradnja programa u skladu s najnovijim zakonskim izmjenama i verzijama programa.
- Dostupnost: uz PANTHEON Hosting rješenjem, više niste vezani za ured. Programu i svojim podacima možete pristupiti bilo kada i bilo gdje, sve što vam je potrebno je internetska veza i PANTHEON.
- Zakonska usklađenost: nema više brige o promjenama u zakonodavstvu jer zakonske promjene pratimo u hodu, one se implementiraju u programu, koji ih automatski ažurira.
- Pripremljeni dokumenti i izvještaji: unaprijed pripremljeni dokumenti i izvještaji dostupni su za brži početak rada. Unaprijed pripremljeni obrasci vam omogućavaju da počnete s radom odmah nakon što jednostavno unesete svoje podatke.
A kako PANTHEON Hosting pomaže računovođama?
Za računovođe prednosti su brojne a nabrojat ćemo samo neke od njih:
- Pojednostavljena suradnja s klijentima i eliminiranje nepotrebne papirologije
- Omogućena automatizacija zadataka
- Pristupanje evidenciji klijenata u bilo kojem trenutku uz pomoć Računovodstvene konzole
- Jednostavna razmjena dokumenata sa strakama
- Potpuni uvid u bazu stranaka i izvještaj o utrošenom vremenu za svakog od njih
Zaključak
Poslovna rješenja u oblaku omogućavaju poduzećima svih veličina da ponude rješenja koja su vrlo pristupačna. Sa softverom kao uslugom u oblaku, mnogo je lakše ukloniti teret nepotrebne arhitekture, koja je ranije bila neophodna za upravljanje i vođenje poslovanja, a često je rezultirala prevelikim radnim opterećenjem i ograničenim zastojima u radu. Na kraju, ukupan proces razvoja postaje mnogo jeftiniji. Za računovođe, sve ove prednosti su još izraženije kroz olakšanu komunikaciju sa strankama.