Poslovna rješenja, Digitalizacija
Zašto su sigurnosne kopije izuzetno važne?
Vjerojatno svaki put kada pomislite na sigurnosnu kopiju, pomislite na riječ “neprocjenjivo”. Izrada sigurnosne kopije traje samo nekoliko minuta, ali može uštedjeti mnogo vremena i truda, a prije svega brige. Možemo postaviti sigurnosnu kopiju kao automatski zadatak i redovna noćna sigurnosna kopija podataka, tako da se i ona svaki dan pohranjuje na sigurno mjesto, a mi možemo biti bezbrižni.
Ako ste ikada u nedoumici oko potrebe za sigurnosnom kopijom, uzmite u obzir sljedeću statistiku:
- 93% tvrtki koje su izgubile svoje podatke 10 ili više dana podnijelo je zahtjev za bankrot u roku od jedne godine od nesreće. [i]
- Čak 70% svih kompanija pogođeno je velikim požarom i izgubi pristup serverima odnosno podacima, prestaje sa radom u roku od pet godina, od čega 30% u roku od jedne godine. [ii]
- 7 od 10 malih tvrtki koja dožive značajan gubitak podataka prestaju s radom u roku od jedne godine. [iii]
Ovo su samo neke brojke, ali one dokazuju da je kreiranje rezervnih kopija razumna poslovna odluka. Pogledajmo ovaj proces detaljnije.
Nevjerojatno je kako se rijetko tvrtke odlučuju za uslugu sigurnosne kopije, iako je to proces koji je zapravo ključan za kontinuitet poslovanja. Rezervna kopija se često tretira kao osiguranje – kupljena i zaboravljena dok potreba za njom ne postane očigledna. Istina je da korištenje cloud usluga pruža veću sigurnost podataka nego na lokalnim serverima. Usluge u oblaku nam pomažu da surađujemo i povezujemo se bez obzira na to gdje radimo. Ali samo zato što stalno stvaramo podatke u oblaku ne znači da imamo potpunu kontrolu nad njima.
Razmotrite sljedeće primjere:
- Nenamjerno brišemo e-mailove.
- Brišemo podatke bivšeg zaposlenika bez prijenosa podataka na drugu lokaciju.
- Slučajno prenosimo virus koji se širi na druga lokalna računala.
- Došlo je do kvara na računalu koje pohranjuje sve podatke koje još niste uspjeli prenijeti u oblak.
- Došlo je do krađe računala.
- Dogodi prirodna katastrofa (potres, poplava, požar itd.).
Koliko bi vremena trebalo za oporavak svih vaših podataka te ponovo uspostavljanje posla ako se dogodi jedan od ovih scenarija? I koliko bi vas to koštalo? Za efikasno rješavanje ovog problema postoji sigurnosna kopija u oblaku.
Gubitak podataka košta
Većina korisnika računala nekad se suočila s gubitkom podataka. Ako izgubite nekoliko minuta rada ili izbrišete nebitne datoteke, posljedice nisu katastrofalne. Šta ako izgubimo svu dokumentaciju tvrtke i kupaca?
Većina se zbog toga ne brine, jer ne mislimo ni da bi se takav scenarij mogao dogoditi. Previše vjerujemo u računalnu opremu, koja je, kao i sve stvari, kvarljiva. Mnogi ljudi nisu svjesni ozbiljnosti ovog problema, uglavnom zato što ne vide vrijednost u digitalnim podacima. U zaštiti podataka vide nepotrebne troškove, npr. iznajmljivanje serverskog prostora na udaljenoj lokaciji.
No, digitalni podaci također koštaju. Njihova vrijednost može se procijeniti izračunavanjem koliko bi koštalo da se svi izgubljeni podaci moraju ponovo unositi. Zamislite samo koliko bi nam vremena trebalo da ponovo unesemo sve podatke – pod uvjetom, naravno, da ih uopće možemo oporaviti.
Što je sigurnosna kopija u oblaku?
Sigurnosna kopija u oblaku omogućava tvrtki da pošalje kopiju svih podataka u oblaku na udaljenu lokaciju u oblaku gdje je zaštićena od potencijalnih katastrofa i odakle se može vratiti ako su lokalni podaci ugroženi kako bi se osigurao kontinuitet poslovanja.
Osim zaštite od gubitka podataka ili virusa, mnoge tvrtke moraju osigurati podatke u oblaku kako bi ispunile industrijske standarde ili propise.
PANTHEON sigurnosna kopija
Sigurnosna kopija s PANTHEON-om znači da pohranjujemo kopiju PANTHEON baze podataka u podatkovnom centru Hrvatskog Telekoma. Na ovaj način automatiziramo svakodnevnu sigurnosnu kopiju najvažnijih podataka tvvrtke. Postavljanjem odgovarajućih opcija u PANTHEON-u, vaši podaci mogu biti pohranjeni jednako sigurno kao oni za korisnike PANTHEON Cloud-a s rezervnim kopijama i mogućnošću vraćanja podataka za posljednjih 7 dana, posljednja četiri tjedna i posljednjih 12 mjeseci.
Izvori:
[i] National Archives & Records Administration, Washington, DC.
[ii] Home Office Computing Magazine
[iii] DTI/Price Waterhouse Coopers