Zašto je važna negativna zaliha?
Negativna zaliha znači da artikle možemo prodati unatoč tome što na zalihi nema zabilježenih pozicija. U aplikaciji korisnik ima mogućnost sprečavanja prodaje s negativnim zalihama.
Minimalna zaliha je minimalna dozvoljena količina artkala, prije nego li nas aplikacija upozori da ja potrebno ponovno izvršiti narudžbu dobavljaču.
Gdje mogu vidjeti količinu koja se nalazi na zalihi?
Količinu artikla koja se trenutno nalazi na zalihi možemo provjeriti odabirom gumba “Stanje skladišta” u osnovnom izborniku “Procesi”. Pritiskom na gumb otvorit će se popis svih artikala koji se trenutno nalaze u skladištu. Popis artikala u skladištu po potrebi možete i ispisati.
Ulazni računi su, prije svega, važni pri preuzimanju robe od dobavljača. Pomoću ulaznih računa možemo preuzimati artikle i dodavati ih u skladište.
Kako artikl treba biti podešen za vođenje zaliha?
Artikl postavljamo kao vrstu proizvoda “Roba od kupnje” i dodamo ga u skladište koristeći “Ulazni račun”.
Što znače pojedinačna polja pri šifrantu artikala?
Naziv polja |
Kratak opis |
Naziv |
Naziv artikla. |
Šifra |
Automatsko šifriranje. Šifra sadrži prvo slovo identifikatora i 5 znamenki koje se automatski dopune kada definiramo prvo slovo koda: “A00001” |
Aktivan |
Artikl može biti označen kao aktivan ili neaktivan. Ako odaberemo da je artikl neaktivan, NEĆE biti prikazan među artiklima za prodaju. Ako je artikl odabran kao Aktivan, pojavit će se u blagajni. Uvjet da se artikl prikaže u blagajni je da imamo označenu opciju “Za prodaju” (opcija se nalazi na dnu zaslona)! Ako to ne izaberemo, stavka će biti aktivna, na primjer, za preuzimanja, ali je nećemo moći odabrati za prodaju. |
Tip produkta |
Roba od kupnje – predstavlja cjelokupni proizvod za prodaju i može se koristiti kao dio robnog paketa. U slučaju odabira “Roba iz kupnje”, polje “Normativ” je skriveno. Za upravljanje zalihama, proizvod mora biti postavljen kao “Roba iz kupnje”.
Robni paket – može se sastojati od nekoliko cjelovitih ili djelomičnih artikala i možemo dodati norme proizvoda koje su postavljene kao “Roba iz kupnje”.
Paket usluga – predstavlja paket od nekoliko usluga zajedno.
Usluge – usluge |
Kategorija |
Skupina proizvoda. |
Mjera |
Mjerna jedinica identa. |
Porezna skupina |
Porezna skupina za artikal/uslugu. |
UPC/EAN |
Identifikacijski broj artikla, bar kod (opcionalno), koji će se koristiti za pronalaženje identiteta pomoću čitača barkoda. |
Cijena bez i s PDV-om |
Prije unošenja cijene artikla potrebno je definirati pravi porezni razred. Ovisno o odabranom poreznom razredu, cijena se automatski konvertira na temelju unosa. U slučaju da naknadno promijenite odabrani porezni razred, cijena će se izračunati na temelju cijene bez PDV-a! |
Zadana količina |
Zadana količina artikla. |
Cijeli artikl (Proizvod),
usluge |
Odabiremo je li riječ o cijelom artiklu ili dijelu složenog proizvoda/usluge. |
Za prodaju |
Odaberemo prikazuje li se proizvod/usluga na glavnom meniju blagajne. |
Korištenje vage |
U slučaju da namjeravate vagati proizvod, odaberite opciju “Koristi vagu”. Ako koristimo vagu za mjerenje količine, svi ostali parametri poput “Zadana količina” se zanemaruju. Početna količina za ponderirani proizvod je 0. |
Normativ |
Određivanje sastojaka cijelog proizvoda. Kao sastojci koriste se proizvodi ili usluge koje se postavljaju kao vrsta proizvoda: Roba od kupnje ili usluge. |
Hoću li moći koristiti aplikaciju izvan mreže?
Aplikacija se može koristiti i bez internetske veze.
U slučaju neuspješnog povezivanja, predviđeno je izdavanje računa upotrebom elektroničkog uređaja i naknadno dostavljanje podataka o računu poreznom tijelu u roku od dva radna dana.
U slučaju kvara elektroničkog uređaja (kvar, nestanak struje), obveznik može izdati račun koristeći povezanu knjigu računa. Izdane račune iz povezane knjige računa obveznik može naknadno potvrditi na Fini te će se propisati postupak za naknadnu potvrdu računa. Obveznik mora uspostaviti funkcioniranje elektroničkog uređaja i elektroničkim putem poslati podatke o izdanim računima iz povezane knjige računa u roku od dva radna dana od dana prestanka rada elektroničkog uređaja. Ako obveznik iz opravdanih razloga ne može uspostaviti rad elektroničke naprave za izdavanje računa u roku od dva radna dana, podatke o izdanim računima iz povezane knjige računa dostavlja najkasnije sljedeći radni dan nakon prestanka razloga za kašnjenje.
U slučaju nemogućnosti povezivanja elektroničkog uređaja obveznika sa središnjim informacijskim sustavom Fine (kvar internetske veze, kvar središnjeg informacijskog sustava Fine), obveznik će izdati račun bez povezivanja s Finom. U tom slučaju račun ne uključuje jedinstveni identifikacijske oznake računa, već samo sigurnosni kôd izdavatelja računa. Proces potvrđivanja takvog računa odvijat će se čim se uspostavi veza elektroničkog uređaja obveznika sa središnjim informacijskim sustavom Fine.
Kako se odvija fiskalizacija?
Porezne blagajne su putem interneta povezane sa središnjim informacijskim sustavom Fine koji u realnom vremenu potvrđuje i sprema podatke o računima u procesu njihovog izdavanja. Svaki račun za isporuke dobara i usluga u gotovinskom plaćanju mora biti potvrđen od strane Fine prije izdavanja kupcu, a obveznik mora dostaviti tražene podatke o računu Fini za dobivanje potvrde. Pri tome obveznik ne smije imati i koristiti elektronički uređaj koji dopušta brisanje, izmjenu, ispravak, opoziv, zamjenu, dodavanje, skrivanje ili bilo koju drugu izmjenu bilo kojeg zapisa pohranjenog na uređaju ili na bilo kojem drugom mediju bez pohrane izvornih podataka i svih promjena. Također, elektronički uređaj mora imati uspostavljenu elektroničku (internet ili GPRS) vezu s informacijskim sustavom Fine i dopustiti potpisivanje poruka s izdanim certifikatom.
Kako kreirati blagajnički izvještaj?
Blagajnički izvještaj se obavlja na kraju radnog dana ili smjene. Postupak se provodi u izborniku “Procesi” pritiskom na gumb “Blagajnički izvještaj” (pritom je potrebno pazit da u blagajni nemamo otvorene račune, u protivnom neće biti izvršen postupak kreiranja blagajničkog izvještaja). Pritiskom na gumb prikaže se pregled ispisa blagajničkih izvještaja. U donjem desnom kutu aplikacije kliknemo na gumb “Blagajnički izvještaj” i provedemo postupak kreiranja blagajničkog izvještaja.
Treba li korisničko ime i lozinka biti napisano velikim ili malim slovima?
Korisničko ime i lozinka moraju biti napisani točno onako kako su bili kreirani, uključujući velika i mala slova.
Koju lozinku trebam unijeti?
Zadana lozinka za korisnika “admin” je “a”. Nakon prijave, preporučuje se da korisnik izradi novo korisničko ime i lozinku, koji će biti drukčiji od zadanoga.
Kako mora biti napisan naziv tvrtke?
U polje “Naziv tvrtke” korisnik može unijeti naziv svoje tvrtke u skraćenom ili duljem obliku. Oblik naziva tvrtke korisnik može naknadno promijeniti.
Kako napisati lokaciju tvrtke?
Lokacija je mjesto gdje je registrirana korisnička licenca. Korisnik dobiva lokaciju običnom poštom i pri registraciji se mora unijeti točno onako kako je bila napisana.
Serijski broj je šesteroznamenkasti broj licence koji korisnik prima putem e-mail-a. To je jedan od ključnih podataka potrebnih za uspješnu registraciju u PANTHEON RA/RC mobilnoj blagajni.
U kojim slučajevima, prema pravilima o porezu na dodanu vrijednost, ne postoji obveza izdavanja računa, što znači da ne postoji obveza poreznog potvrđivanja obračuna?
Zakon daje neke druge izričite iznimke od obveze provođenja postupka fakturiranja. Iscrpno su navedene aktivnosti obveznika, koji bi inače ispunjavali tri osnovna uvjeta za obvezu, ali nisu obvezni porezno potvrđivati račune.
Iz izvođenja postupka potvrde računa su su izuzete iz postupka provjere računa:
- isporuke dobara od strane poreznog obveznika koji nema sjedište u Hrvatskoj i za koje se Hrvatska smatra mjestom isporuke prema propisima kojima se uređuje porez na dodanu vrijednost, ako ukupna vrijednost tih isporuka u tekućoj kalendarskoj godini ili prethodnoj kalendarskoj godini prelazi 35.000 eura, ili ako dobavljač odluči da, bez obzira na činjenicu da vrijednost njegovih isporuka u tekućoj kalendarskoj godini ne prelazi taj iznos, mjesto tih isporuka je Hrvatska;
- isporuka telekomunikacijskih usluga, usluga emitiranja ili elektroničkih usluga koje pruža porezni obveznik koji nema sjedište u Hrvatskoj osobama koje nisu porezni obveznici prema propisima kojima se uređuje porez na dodanu vrijednost;
- kontinuirana isporuka dobara i usluga naručitelju, u opskrbi električnom energijom, plinom i parom, vodoopskrbom, odvodnjom i gospodarenjem otpadom, te telekomunikacijskim aktivnostima koje se obavljaju na temelju sklopljenog ugovora o opskrbi između dobavljača i naručitelja, pri čemu dobavljač masovno izdaje račune, korištenjem automatskog sustava za obradu podataka odvojeno od blagajničkih mjesta, povremeno u unaprijed dogovorenim vremenskim intervalima, za plaćanje putem univerzalnog platnog naloga, a računi se dostavljaju pretplatniku putem davatelja poštanskih usluga, elektroničkim putem ili na drugi prikladan način, te se vrši plaćanje računa nakon izdavanja takvog računa, a nije izravno vezan za pojedinačnu isporuku dobara ili usluga.
Postoje li u Hrvatskoj izuzetci od obveze potvrde računa?
Od obveze postupka potvrde računa su prema zakonu izuzeti svi obveznici koji u skladu s definiciji poreznog obveznika prema zakonu, ne ispunjavaju sve propisane uvjete za obvezu poreznog potvrđivanja računa.
Dakle, oni koji ne moraju:
- izdati račune po Zakonu o porezu na dodanu vrijednost ili
- voditi poslovne knjige i evidencije te
- kojima se ne isplaćuje u gotovini za isporuku dobara ili usluga.
Ako primam plaćanja putem PayPal sustava, trebam li poreznu blagajnu?
Zakon o poreznom potvrđivanju računa, koji uvodi porezne blagajne za one koji primaju gotovinska plaćanja.
Zakon o gotovini i gotovinskom plaćanju navodi da su to plaćanja novčanicama i kovanicama koje cirkuliraju kao sredstvo plaćanja. Drugi načini plaćanja koji nisu izravni prijenosi na transakcijski račun otvoren kod pružatelja usluga platnog prometa, plaćanje karticama, čekovima i drugim sličnim načinima plaćanja.
S obzirom na to da je PayPal online pružatelj platnih usluga koji nudi svoje usluge u Hrvatskoj, plaćanja koja tvrtka prima na svoj PayPal račun se ne tretiraju kao gotovinska, zbog čega tvrtke koje koriste PayPal ne moraju imati porezne blagajne. To je objašnjeno u Ministarstvu financija i Financijskoj upravi.
Što je namjenska digitalna potvrda za potvrđivanje računa?
U skladu sa Zakonom o poreznom potvrđivanju računa porezni obveznici su dužni račune potvrditi upotrebom poreznih blagajni ili naknadnim unosom podataka iz povezane knjige računa.
U oba slučaja, svaki porezni obveznik treba imati namjensku digitalnu potvrdu.
Namjenska digitalna potvrda je nova vrsta digitalne potvrde koju će obveznici koristiti samo za razmjenu podataka o računima i poslovnim prostorima obveznika.
Potvrda sadrži sljedeće podatke: porezni broj i naziv obveznika, namjenu upotrebe i serijski broj potvrde izdane pojedinom obvezniku.
Zahtjev za dodjelu namjenske digitalne potvrde za provedbu procesa potvrde računa, obveznik podnosi elektroničkim putem.
Potvrda je za obveznike besplatna.
Što znači da je račun plaćen u gotovini?
“Gotovinsko plaćanje” znači plaćanje novčanicama i kovanicama koje cirkuliraju kao sredstvo plaćanja. Druge načine plaćanja osim izravne transakcije na transakcijski račun otvoren kod pružatelja platnih usluga, plaćanje kreditnom ili debitnom karticom, čekom i drugim sličnim metodama plaćanja.
“Račun” podrazumijeva račun u gotovinskim transakcijama izdanima za isporuku dobara ili usluga koje su djelomično ili u cijelosti plaćene u gotovini. Pod računom se smatra i svaki račun za primljen predujam prije isporuke robe ili usluga. Smatra se da je račun plaćen u gotovini ako je plaćen bilo kojim oblikom plaćanja, osim izravnim terećenjem na transakcijski račun. Isto vrijedi i za predujmove.
Ako se račun izdaje za plaćanje na transakcijski račun, ali se naknadno isplaćuje u gotovini izravno dobavljaču, postupak potvrđivanja takvog računa mora se izvršiti naknadno.
Tko je zadužen za postupak provjere računa?
- Osobe koje su dužne voditi poslovne knjige i evidencije u skladu sa Zakonom o poreznom postupku ili propisima donesenim na temelju njega, drugim zakonima ili računovodstvenim standardima, ili u svrhu provedbe zakona o porezima.
- Osobe koje ne vode poslovne knjige i evidenciju iz stavka 1. ovoga članka dužne su, u svrhe iz stavka 1. ovoga članka, voditi poslovne knjige i evidencije koje propisuje ministar nadležan za financije.
Za postupak potvrđivanja računa potrebno je imati namjensku digitalnu potvrdu.
Obveznik mora ispuniti tri uvjeta (kumulativno) za obvezno korištenje, i to:
- mora voditi poslovne knjige i evidencije,
- mora izdati račun za isporuku dobara ili usluga i
- isporučena roba ili usluge se plaćaju u gotovini